ocen
6,8 10 1 221987
5,5 32
oceny krytyków
Katyń
powrót do forum filmu Katyń

Powalający!

ocenił(a) film na 8

Niesamowity film. Byłem na nim w kinie i było to coś nie do opisania. Atmosfera po filmie jakiej jeszcze nigdy nie widziałem: abolutna cisza, ludzie wychodzili w milczeniu, niektórzy płakali. Ciezko to opisac slowami. Po niektorych komentarzach widze ze niektorzy chyba oczekiwali tu akcji jak w gierkach pokroju Medal of Honor. Ale dawac najnizsze oceny bo 'nudny'? Rozumiem ze mozna sie przyczepic do montazu, gdy aktorskiej dalszoplanowych postaci, dialogow (to jedyna rzecz ktora mnie w tym filmie draznila) ale wypisywac ze do bani bo nudny?:(

Tak czy siak, film robiacy ogromne wrazenie. Pochodzilem troche po zagranicznych portalach filmowych, poczytalem opinie ludzi. Na ogromnej czesci z nich wywarl piorunujace wrazenie. Dla nas to cos normalnego, wiekszosc osob po 89 roku miala o tym w szkolach. Ale ludzie w zachodniej europie czy stanach, nigdy sie z tym nie zetkneli. Dla nich jest to cos porazajacego.

Na koniec zacytuje opinie osoby z usa napisanej po seansie filmu:

"KATYN is one of the most powerful World War II films I have ever seen and from the first frame of Poles fleeing from the Germans to the rear and the Russians in the front, an audience immediately feels the horror and claustrophobia of attempting to flee from the enemy, but with a sense of absolutely no where to run. The cast is simply superb, the story one of Polish Officers who meet their fate at the hands of the enemy, but with a sense of pride in themselves and their families, and the men and women who struggled to deal with both the Germans and the Russians and survive, is one written in the annals of history, but now with the truth of the slaughter finally brought to light. The final scenes in KATYN sent me from the theater with a sense of wanting to get a deep breath of air in my lungs, and to attempt to digest the horror I had just seen on the screen. KATYN deserves the Oscar and it is a film that will haunt you forever."

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones